Generel information

Hos Explorius ønsker vi at gøre forberedelserne til dit kommende udvekslingsår så overskuelige og informative som muligt for dig og din familie.

Derfor har vi samlet alle de praktiske informationer, som du har brug for.

Under Classic Priser og Select Priser finder du alle de priser og omkostninger, som vedrører  vores programmer.

Under Generel Information har vi samlet alle de praktiske informationer, som du har brug for at kende, inden du beslutter dig for at rejse på High School.

Sådan foregår betalingen for dit udvekslingsophold
Vi ved, at betalingsprocessen er vigtig at kende for de fleste familier, og derfor har vi skitseret processen her på siden.

I vil i alt modtage to fakturaer. 

Den første faktura
Denne faktura indeholder afbestillingsforsikringen samt programprsien, opdelt i forskellige rater med tilhørende forfaldsdatoer:

  • 10 dage efter modtagelsen af fakturaen: 10.000 kr. af programprisen (depositum) + afbestillingsforsikring + 25% af den resterende programpris.
  • 01. december: 25% af den resterende* programpris.
  • 01. februar: 25% af den resterende programpris.
  • 01. april: 25% af den resterende programpris.

Resterende programpris = programpris - 10.000 kr.

Den anden faktura/Slutfaktura
I løbet af april vil I modtage den anden faktura, slutfakturaen,. Slutfakturaen er en separat faktura, som forfalder 01. juni. Slutfakturaen indeholder den rejseforsikring, som I tegner igennem Explorius, flyskat/brændstoftillæg, evt. valutatillæg samt evt. andre gebyrer og rabatter (f.eks. søskenderabat, værtsfamilierabat eller kampagne rabatter). 

Har I spørgsmål til ovenstående, er I naturligvis altid velkomne til at kontakte os.